.
Го чувам насловот на овој пост во draft од 21.01.10 и помислив дека е крајно време да се ставам inside my account и да навезам една не толку добра везилка како везилката за која ќе пишувам.

Станува збор за дебитантската книга која пред извесно време доживеа промоција "Географија на маленкоста" од Ацо Гогов. Беше една вообичаена промоција како и стотината други на кои сум присуствувал или сум бил активно вклучен, на оваа како интерпретатор ( и не така добар ) како што очекував...најпрво почнав да читам на исклучен микрофон, кое беше доволно да тремата и адреаналинот ме пукнат во глава. Но, за тоа овде нема да пишувам..овде ќе напишам само една благодарност за почеток до Ацо Гогов (авторот) што ме покани да бидам дел од неговата промоција, пофалби до промотерите Жарко Кујунџиски и Трајче Бјадов, гитаристот кој едно писание од авторот претвори во прекрасна акустична верзија Горан Гогов...до публиката која дојде во солиден број, техниката, столчињата, прозорците, неискористениот клавир...

Вака, промоцијата се одржа во малата сала на Центарот за Култура во Струмица во средината на месец Јануари, во нормален термин како и сите вообичаени културни настани кои се одржуваат во нашиот град. Во книгата се искуцани за навек 40 (четириесет) кратки раскази поделени во 4 (четири) циклуса: Пред-слово, Слова, Пред слика и Слики.
Географија на маленкоста е издание на издавачката куќа Антолог и е дел од едицијата Дамар како книга реден број 5. Застапените рецензии за расказите на Ацо Гогов во книгата се на Јасна Котеска и Никола Маџиров, додека како рецензент и промотер на самата промоција со свој осврт беше Трајче Бјадов.

Во продолжение на овој пост ќе ставам делови од трите рецензии, не знам дали ќе бидат меѓусебно поврзани, но ова ќе бидат извадоци од нивните рецензии кои ќе се надополнуваат на моето читање на книгата. Никола Маџиров својата рецензија ја има претопено во кратки делови кои наликуваат на формата во која се изразува и самиот автор, додека Котеска концизно небаре во еден здив (каква е и самата книга за читање) одржува говор со кој ги повлекува конците од сите краеви до кои стигнал Гогов со своите зборови. За рецензијата на Бјадов не знам што да кажам ;) мене ми беше интересно додека ја слушав неговата споредба на Ацо со сите тие имиња на големци, доаени во македонската и светската литература, чунки јас лично исто стискам палци за Ацо Гогов биде запишан на таа листа.

Никола Маџиров
Разговор со пред-зборовите и зборовите
* * *
Повлекувањето линија врз белата хартија е првичното испишување на хоризонтот кој го дели зборот од затишјето, а знакот од заборавот. „Треба да се откопаат и зборовите!“, вели Ацо Гогов за археолошкиот локалитет од кој се откопуваат прстени, бакарни парички, парчиња од вази, шарени мозаици со коцкасти каменчиња... Потем ќе треба да се изгради музеј на изговореното, а никогаш запишаното.

Разговор со пред-сликите и сликите
* * *
„Приказната ја врамив во сопствениот собен прозорец. И ги спуштив ролетните.“ Така завршуваат приказните – без слика, светлина, без зборови што ќе се измолкнат низ дупчињата на ролетните. Секое слово е слика, а секоја слика е рамка за сеќавање.
Разговор со географијата на маленкоста
* * *
...„Буквите на денот се пред мене, трајни и непроменливи.“ Се менува само тој што запишува. И оној што чита. Ти, читателу, кој го претвораш молкот од оваа скапоцена книга во прва мисла.

Јасна Котеска
... Лесно е да се пишува во скрибомански напади, со многу реторика и украси, тешко е да се биде кондензиран, одмерен а бестрашен; а, некои од овие куси парчиња на Гогов, се ретки примери во македонската проза како да се изведе тој тежок а величенствен зафат. ...Гогов има великодушност на голем мајстор кој дозволува да изостанат ситните сврзници, затоа што големата проза се препознава точно во таа бестрашност кога знаеш дека не мора да ги отсвириш сите периоди од некоја мелодија за таа да биде разбрана.
Трајче Бјадов
...самиот наслов сугерира неколку прашања од типот: „кој сум јас?“, „кој е мојот простор?“, „како да го опишам и запишам?“, и што е уште поважно „како да го именувам?“. ....Гогов во својата книга кратки прози не вели дека го знае одговорот од спомнатите прашања, ниту пак стапува во некаков директен дијалог со наведената книга, но сите слова и слики во неговиот земјопис на маленкоста, се еден од можните одговори на прашањата: „А што беше пред зборот?“, односно, „Од што е составен зборот?“, конечно: „Што го предизвика зборот да се појави?“. Оваа книжевна објава е секако еден рид во тој згрчен простор, и поттик за едно творечко ослободување на Ацо Гогов, од кого во иднина очекуваме уште комуникација како читатели.
(рецензијата на Трајче Бјадов во целост може да ја прочитате на блогот на Презвитер Козма)

Сите испреплетени можни одговори на прашањата на кои Ацо, Трајче, Јас, Ти и сите ние пробуваме потсвесно да најдеме одговори, се играта која ме наведе и мене лично да ги оставам сите овие исечоци од Реалноста, Времето и Просторот што мене ми се случиле во оваа моја соба, навидум далеку од Светот, а толку блиска до сите што сакаат да влезат во неа. Ако уште го читате ова ви благодарам, се поклонувам со раце во мирна медитациона положба и ви посакувам пократки, но Вистински одговори, зборовни..напишани или ненапишани сеедно.

За крај неколку кратки прозни записи од Географија на маленкоста на Ацо Гогов, можни мисловни патувања, игра, одговор на Вашите очи благо наклонети кон овој мој интимен осврт за постоењето на уште една нова книга на полицата која ја полнам, но многу поретко ја бришам.


ПРЕД-СЛОВО
* * *
Треба да се пополни белината, читателу. Онаа белина која во исто време е и празнина– празен лист хартија, правоаголник на фејсбук, училишна тетратка. Онаа белина која не е ништо друго туку анкетен лист во кој ги оставаме (а што друго можеме!?) сопствените податоци. Погледни само како говорот човечки, грозен и убав, возвишен и низок, оставил траги-зборови по таа бела празнина, по тоа снежно поле. Кажи: постојам!


СЛОВА
* * *
Здиву, здиву, кој може да те опее тебе целиот? Ти го облекуваш – вели една атхарва-веда – битието на човекот. Вдиши, издиши, повторно вдиши.... Ти си, тоа е јасно, самиот живот, но ти си и уште повеќе – самиот говор. Една воздушна река од длабочините на градите се качува угоре, во усната празнина, и во невидлива игра (заби-усни-јазик-непца) ги растркалува зборовите-мониста. Озвучен е животот. Молкот е забранет.


ПРЕД-СЛИКА
* * *
Еј, музо, Калиопо верна! Тешко е, знам, да се чујат сите молби што доаѓаат оздола, од нас смртните, расфрлани отпадоци по улиците на земјата Безименија. Го носиме, сестро, животот како стари и износени фармерки; ги прицврстуваме покривите на сопствените желби, го кастриме троскотот во дворовите, ја косиме тревата и ја уредуваме геометријата на нашите души. Прозборувај ни понекогаш, друшке, насликај ни ја сеприсутноста!


СЛИКИ
* * *
Нечие присуство виси во воздухот. Знаеш по накршениот таван, по виљушките кои ти паѓаат од рацете. Можно ли е тоа да е само есента која, штотуку пристигната, ја поттура тежината во просторот? Или се тоа заборавени предци кои, невидливи, сакаат да ја вкусат вечерата? Отвори ја вратата, пушти го внатре присуството кое ти виси на слепоочниците. Дури тогаш ќе можеш да го видиш таинството: црно или бело, надвор од зборовите!

...го заборавив, но не го испуштив :)
Ако ви се допаднаа овие четири записи, а сеуште ја немате книгата, продолжете со останатите кои беа објавени пред промоцијата во Дневник.



Bookmark and Share


edit post
.
Ги пронајдов овие текстови заборавени на еден блог на старата македонска платформа и сакам најпрво за мене да ги имам кај мене во архива, нo исто така и да ги споделам со сите кои се заинтересирани за темава. Оваа тема во модерно време станува се поактуелна, дали поради тежината која самата по себе ја носи, филозофијата која ја истражува или поради тоа што луѓето се повеќе и повеќе бараат Вистински одговори на суптилни прашања поврзани со нашето ментално, физичко и духовно егзистирање не знам. За повеќето автори кои се спомнати овде имам слушнато од порано и дел од нивните авторски дела ги имам прочитано во оригинали ( на англиски), па си дадов за слобода преведените текстови во целост да ги префрлам овде. Ова се луѓе - научници кои даваат нов пристап кон разбирањето на умот, свесноста, егото и пристапот до нив. Уживав додека ги читав на македонски се надевам дека и Вас ќе ви се допадне ова видување на работите во Нас и околу Нас.

Психоделично искуство 1.0
За вистински психонаути (tnx2paneuritmia за текстот)

од книгата ~ The Psychedelic Experience ~
A manual based on the Tibetan Book of the Dead By Timothy Leary, Ph.D., Ralph Metzner, Ph.D., & Richard Alpert aka Ram Dass , Ph.D."

Авторите на книгата биле вклучени во проект кој опфаќал експериментирање со ЛСД и други психоделици при Харвард универзитетот во раните шеесетти години од минатиот век. Поради зголемениот публицитет на овој настан на национално ниво и се поголем број на студенти кои сакале да учествуваат, универзитетот го прекинал покровителството. Тројцата научници ја продолжиле својата работа на лична иницијатива.

Преку овој текст не се промовира религија или доктрина. Целата книга е еден огромен труд работен со години. Извадоците од неа се кратки и конзистентни, во делови што најмногу би предизвикале интерес, ја пренесуваат поентата, а се задржува целината. Во овој дел е опфатен воведот во овој експеримент, додека во наредните постови, инструкции за првиот дел од психоделичното искуство (првото бардо), опис и инструкции за вториот и третиот период (има многу интересни податоци коишто сигурно голем дел ќе ги препознаат во своите искуства).


Вовед

Психоделичното искуство е патување кон новите сфери на свеста. Целта и содржината на искуството се безгранични а неговите карактеристики се трансцендентирање на вербалните концепти, просторно-временските димензии, егото и идентитетот. Такви искуства на проширена свесност може да се случат на повеке начини како: sensory deprivation, вежбање јога, дисциплинирана медитација, религиозна екстаза или спонтано. Во поново време тие станаа достапни до секого преку внос на психоделична дрога како: LSD, псилоцибин(magic mushrooms), мескалин, DMT итн.

Секако, самата дрога не произведува трансцендентални искуства. Таа се однесува како хемиски клуч којшто го отвара умот, го ослободува нервниот систем од обичните(секојдневни) шаблони и структури. Природата на искуството зависи најмногу од: подготвеноста на индивидуата(структурата на личноста и неговото/нејзиното расположение во моментот), времето, атмосферата во просторијата, социјалните чувстава на еден кон друг (ако има повеќе луѓе),културните убедувања на тоа што е реално. Поради оваа причина се потребни "водичи" (книги со упатства). Нивна цел е да се овозможи личноста да ја разбере новата реалност на проширена свесност, да служи како мапа за внатрешните територии коишто модерната наука ги направила достапни. Различни истражувачи цртаат различни мапи (различни упатства). Тие се базираат на различни модели - научни, артистички, терапевтски. Тибетанскиот модел на којшто се базира ова упатство е дизајнирано да ја подучи личноста директно да ја контролира свесноста на тој начин што ќе достигне ниво на разбирање наречено: ослободување, илуминација или просветлување. Ако ова упатство се прочита неколку пати пред сесијата, и ако доверлива личност е присутна да го потсети психонаутот (remind and refresh the memory of the voyager) за време на искуството, свеста ќе биде ослободена од игрите коишто ја сочинуваат "личноста" и од позитивните/негативните халуцинации коишто често ги придружуваат состојбите на проширена свесност. Тибетанската книга на мртвите на домородниот јазик(тибетански) се нарекува "бардо тодол" што пак означува "Ослободување преку слушање на пост-смртната рамнина" (на анг. "Liberation by Hearing on the After-Death Plane"). Книгата нагласува повторно и повторно дека слободната свест треба да ги слуша и памти учењата за да биде ослободена. Тибетанската книга на мртвите ги опишува искуствата што би требало да се очекуваат во моментот на смртта, за време на средната фаза којашто трае 49 дена и за време на повторното раѓање во нова телесна рамка. Ова е само езотеричен концепт којшто тибетанските будисти го користат да ги покријат своите мистични учења. Јазикот и симболиката на ритуалите на смртта во бонизмот (традиционална предбудистичка религија) се интегрирале во будистичките концепти. Езотеричната поента, како што е интерпретирано во овој водич е дека се опишани смртта и повторното раѓање не во телесна смисла. Лама Говинда ова го потенцира јасно во неговиот вовед кога кажува: "Ова е книга за живеењето како и за умирањето". Поентата во книгата е скриена под многу нивоа на симболика. Не е наменета за широка употреба. Направена е да биде разбрана само за оние коишто се иницирани лично од гуру во будистичките мистични доктрини и во пре-смртно-смртно-препораѓачко искуство. Овие доктрини биле скриени и чувани многу векови поради страв од наивна или невнимателна примена којашто може да предизвика штета.

Преводот на ваков текст има два чекори: приказ на оригиналниот текст на англиски; и второ: практична интерпретација на текстот за негова употреба. При публикувањето на оваа практична интерпретација за употреба во психоделична сесија ние во некоја смисла ја нарушуваме традицијата на тајност и пркосиме на учењето на ламите.

Како и да е, овој чекор е оправдан во смисла што "водичот-упатството" нема да биде разбран/о од некој што немал искуство на експандирачка свесност и поради фактот што ламите во последно време го овозможуваат учењето на запад за пошироки маси. Следејки го тибетанскиот модел ние разликуваме три фази на психоделичното искуство. Првиот период (Chikhai Bardo) е оној на комплетна трансценденција-над зборовите, над време-просторот, над себе. Нема визии, без чувство за себе, без мисли. Постои само чиста свесност и екстатична слобода од целата инволвираност во играта (и биолошка). [Под "игри" се подразбираат секвенците на однесување одредени од улогите/идентитетите, правилата, ритуалите, стратегиите, вредностите, јазикот, карактеристични просторно-временски локации и карактеристични шеми на движење. Секое однесување коешто не ги содржи овие карактеристики е не-игра: ова опфаќа физиолошки рефлексии, спонтана игра и трансцендентална свесност.] Вториот период вклучува его, надворешна реалност (Chonyid Bardo) - со изразена чиста јасност или во форма на халуцинации (karmic apparitions). Последниот период (Sidpa Bardo) вклучува враќање во рутинираната игра-"реалноста" и егото. За повеќето луѓе втората етапа (естетска или халуцинирачка) трае најмногу. За инициран првиот стадиум на илуминација трае најмногу. За неподготвени, за луѓе цврсто врзани за "игрите" (the heavy game players), за тие што неспокојно се прилепуваат за егото и за тие што ја зимаат дрогата за друга цел борбата за враќање во реалноста почнува многу рано и трае до крајот на нивната сесија. Горниот концепт е статичен додека психоделичното искуство е флуидно и променливо(ever-changing). Обично свесноста на субјектот осцилира рапидно меѓу овие три состојби (од една во друга). Единствена цел на овој "водич" е да му овозможи на лицето да ја врати трансценденталноста на првото бардо а со тоа да ги избегне стапиците на халуцинирачката и его доминирачката игра.

Основни вистини и верувања. Мораш да бидеш спремен да ја прифатиш можноста дека постои безграничен опсег на свест за којшто немаме зборови; свесноста може да се прошири над границите на твоето его, над тебе, над твојот идентитет, над се што си научил, над твоите претстави за простор и време, над различностите што обично ги разделуваат луѓето меѓусебно и светот околу нив. Запомни дека низ човечката историја милиони го направиле ова патување. Неколку (коишто ги нарекуваме: мистици, светци или буди) го направиле ова искуство трајно и го комуницирале со луѓето што ги придружувале.Исто така мораш да запомниш дека искуството е безбедно (во најлош случај ќе останеш истиот како и пред да влезеш во искуството), и дека сите опасности од коишто си се плашел се непотребен продукт на твојот ум. Дали ќе искусиш рај или пекол запомни дека тоа е креација на умот. Избегнувај да се фаќаш/држиш за едното или да бегаш од другото. Избегнувај да ја прикачуваш его-играта на искуството.

Треба да ја зачуваш вербата и да веруваш во потенцијалот на твојот мозок и милијарди години стариот животен процес. Без егото неможе ништо лошо да му се случи на твојот мозок.

Сети се на пријателот или доверливата личност чие име ќе може да послужи како водич и заштита.

Верувај на својата божественост, верувај на твојот мозок, верувај на твоите пријатели.

Кога се сомневаш исклучи го умот, олабави се, (float downstream).

Откако ќе го прочита овој водич, подготвената личност треба да може уште на самиот почеток на искуството да влезе директно во состојба на екстаза надвор од играта и длабоко откровение. Но ако не си доволно подготвен или си вовлечен во игра(the game distraction around you) ќе сватиш дека паѓаш назад. Ако се случи тоа тогаш инструкциите треба да ти помогнат повторно да ја досегнеш и задржиш илуминацијата/ослободувањето. Ослободувањето во овој контекст нужно не имплицира на трајно ослободување или нирвана (особено во случај на просечна личност), но првенствено ослободување од животниот тек на егото, такашто се достигнува најголема можна свесност а следствено и среќно препораѓање. Додека за доста искусна и високо оспособена личност, истиот езотеричен процес на "трансфер" може да биде, во согласност со ламите, толку успешен што ќе оневозможи било каква пречка во течението на свеста (the flow of the stream of consciousness), од моментот на напуштање на егото до моментот на свесното преродување (после 8 часа). Судејки по преводот направен од Лама Kazi Dawa-Samdup на стара тибетанска списа што содржи практични упатства за не-его состојби, способноста да се задржи екстазата низ целото искуство ја имаат лица тренирани за ментална концентрација во толкав степен на префинетост што можат да ги контролираат сите ментални функции и да се заштитат од непотребни надворешни фактори коишто можат да им го свртат вниманието.


Психоделично искуство 1.1

Инструкции за време на психоделичната сесија


ПРВО БАРДО

* (name of voyager) Дојде време за достигнување на нови нивоа на реалност. Твоето его и игрите полека исчезнуваат. Ќе се соочиш лице во лице со Јасната Светлина. Ќе ја искусиш нејзината реалност. Во его-ослободената состојба, каде сите работи се како празнина и чисто небо, и голиот неизвалкан интелект како транспарентен вакуум; Во тој момент спознај се и остани во таа состојба.

* (name of voyager) Тоа што се вика его-смрт се доближува. Запомни: Ова е моментот на умирање и препораѓање. Искористи ја предноста на оваа привремена смрт да достигнеш перфектна состојба-просветлување.Концентрирај се на едноста на сите живи битија. Држи се до Јасната Светлина. Искористи ја да се стекнеш со разбирање и љубов.

* (name of voyager) Ако неможеш да го задржиш блаженството на илуминацијата и ако паѓаш назад во контакт со надворешниот свет, запомни: Халуцинациите коишто веројатно ти се случуваат, визиите и увидите, ќе те подучат многу за тебе и светот. Велот на рутинската перцепција на работите ќе биде тргнат од твоите очи. Сети се на едноста на сите живи битија. Сети се на блаженството на Јасната Светлина. Нека те води низ визиите на ова искуство. Нека те води низ новиот живот што треба да дојде. Ако се почувствуваш збунет сети се на твоите пријатели и моќта на личноста на којашто најмногу се восхитуваш.

* (name of voyager) Обиди се да го достигнеш и задржиш искуството на Јасна Светлина. Запомни: Светлината е животна енергија. Бескраен пламен на животот. Флуктуирачки метеж од бои може да ја опфати твојата визија. Ова е постојаната трансформација на енергија. Животен процес. Не се плаши. Препушти се. Придружи се. Тоа е дел од тебе. Ти си дел од тоа.


Запомни: Над немирната флуктуирачка животна енергија постои ултимативна реалност-Празнината. Твојата свест, без форма и боја е празнина. Крајната реалност. Целото добро. Целиот мир. Светлината. Делот од тебе. Над светлината на животот постои мирната тишина на празнината. Тивкото блаженство над сите трансформации. (The Buddha smile). Празнината не значи ништо(како општа именка). Празнината е почетокот и крајот. Необструирана, светлечка, возбудлива. Дијамантска свест. Твојата сопствена свест, без некоја форма, без мисла без визија, без боја, празнина. Светлечки, блажен и тивок интелект-состојба на перфектна просветленост. Тоа е непроменлива светлина којашто тибетанците ја нарекуваат Buddha Amitabha, свеста на безобличниот почеток.

ВТОРО БАРДО

Запомни: Во оваа сесија ти искусуваш три барда, три состојби на губење на егото. Прво доаѓа Јасната Светлина на Реалноста. Потоа доаѓаат фантастичните варирачки халуцинации. Покасно го достигнуваш стадиумот на преминување/стекнување(процес) во/на его.

Можеби искусуваш его-трансценденција, оддалечување од старото "јас", но ти не си единствениот. Ќе се случи кај сите некогаш. Ти си среќен што го имаш ова подарено преродувачко искуство. Немој да се прилепуваш со врзаноста и слабоста за своето старо "јас". Неможеш да добиеш ништо со борба во овој халуцинирачки свет. Не се врзувај. Не биди слаб. Каков страв или терор да ти се случи, не ги заборавај овие зборови. Сфати го нивното значење во срцето. Оди напред. Тука лежи виталната тајна на препознавањето.

Кога ќе се одделат телото и умот искусуваш блесок на чистата вистина - суптилна, светла, заслепувачка, на изглед како огледало коешто се движи над пролетен пејзаж. Еден континуиран стрим на вибрации. Немој да се плашиш. Тоа е рефлексија на твојата вистинска природа. Препознај ја.

Од средината на тој блесок доаѓа природниот звук на реалноста, одгласувајки се како илјада громови симултано. Тоа е природниот звук на твојот животен процес. Не плаши се. Доволно е да знаеш дека овие појави се всушност твоите мисловни форми. Ако не ги препознаеш, ако ја заборавиш твојата подготовка, тогаш светлата, звуците и зраците ќе те преплашат, луѓето околу тебе ќе те збунат. Запомни го клучот на учењето.

Овие "предели" не доаѓаат некаде од надвор. Тие доаѓаат од внатре и светат во тебе. Исто така откровенијата не доаѓаат од некое друго место. Тие постојат во вечноста, во факултетите на твојот интелект. Клучот за просветлувањето и ведрината во овој период на десетици илјади визии е едноставно ова: Опушти се. Стопи се во нив. Блажено прифати ги чудата на твојата креативност. Немој да се закачиш ниту пак да се плашиш од нив. Не биди привлечен ниту немој да ги одбиваш. Над се, не прави ништо во врска со твоите визии. Тие се само во тебе.


Психоделично искуство 1.2

ИНСТРУКЦИИ


Визија 1 - ИЗВОРОТ

Блескавата енергија на Семето од каде што потекнуваат сите живи форми те обелува (те удира) со светлина толку брилијантна што едвај можеш да ја погледнеш. Не се плаши. Ова е енергија од изворот што зрачи милијарди години манифестирајки се во различни форми. Прифати ја. Немој да ја интелектуализираш. Не ја сваќај наивно. Стопи се во неа. Нека плови низ тебе. Изгуби се во тоа. Растопи се во прстенот на виножитото.

Физички симптоми

Физичките симптоми што ги имаш не се ефект од дрогата. Тие индицираат на тоа дека се бориш против чувствата коишто се предвесници на искуството. Неможеш да ги контролираш овие универзални бранови на енергијата.Остави ги чувствата да се стопат околу тебе. Стани дел од нив. Потони во нив и низ нив. Допушти си да пулсираш со вибрациите коишто те опкружуваат. Опушти се. Не се бори. Симптомите ќе исчезнат веднаш штом ќе се изгубат сите траги од его-борбата. Прифати ги како порака на телото. Уживај.




Визија 2 - Внатрешен тек на архетипски процеси

Животниот тек се врти низ тебе. Бескрајна парада на чисти форми и звуци, заслепувачки, променливи. Не обидувај се да го контролираш. Плови со него. Искуси ги античките космички митови на креацијата и манифестацијата. Не се обидувај да разбереш. Има многу време за тоа покасно. Стопи се со тоа. Нека тече низ тебе. Нема потреба да се реагира или да се мисли. Ти си учен на големи лекции на еволуцијата, креацијата, репродукцијата. Ако се обидеш да го сопреш, може да паднеш во пеколни светови и неподнослива мизерија искреирана од твојот ум. Избегнувај интерпретации. Избегнувај мислење, зборување и делување. Одржувај верба во животниот тек. Верувај на пријателите на ова патување. Стопи се во бојата на виножитото, во срцето на реката на креираните форми. Стекни се со просветлување во пределот наречен Pre-Eminently Happy.




Визија 3 - Огнениот тек на внатрешното обединување

Пловиш надвор во флуидната унија на животот. Екстазата на органскиот оган свети во секоја клетка. Тврдата, сува, трошлива лушпа на твоето его се измива. Се измива во бескрајното море на креацијата. Плови со него. Почувствувај го пулсот на сончевото срце. Нека те исчисти црвениот Буда Амитаба (Buddha Amitabha). Не се плаши од екстазата. Не се противи на текот. Запомни, целата возбудлива сила доаѓа од внатре. Ослободи го твојот товар. Препознај ја мудроста од твојата сопствена крв. Верувај и на брановидната сила којашто те носи во обединување со сите живи форми. Нека твоето срце се распрска од љубов кон животот. Немој да се држиш за екстатичната моќ. Таа доаѓа од тебе. Нека тече. Не се обидувај да ги чуваш старите телесни стравови. Нека твоето тело се соедини со топлиот ток. Нека твоите корени потонат во топлото животно тело. Соедини се со срцето на Буда Амитаба. Плови низ виножитото.




Визија 4 - Брановидна вибрациска структура на надворешните форми

Од оваа позиција стануваш свесен за брановидната структура на светот околу тебе. Се околу тебе се раствора во една вибрација од енергија. Ако погледаш од близу ќе се наштимаш на електричниот танц на енергијата. Нема веке нешта и лица туку само директен тек на честички. Свеста сега ке го напушти твоето тело и ке заплови во стримот на брановидниот ритам. Нема потреба за зборување или акција. Нека твојот мозок стане рецептор на блесокот. Сите интерпретации се продукт на твојот ум. Растерај ги. Не се плаши. Ликувај во природната моќ на твојот мозок, мудроста на твојот електрицитет. Остани во состојба на тишина. Како што тридимензионалниот свет се растура можеби ќе почувствуваш паника. Можеби ке почувствуваш приврзаност кон светот на објекти напуштајќи го. Во тој момент не се плаши од транспарентната, блескавата, заслепувачка брановидна енергија. Дозволи му на твојот интелект да се одмори. Не се плаши од зраците на животот, основната структура на материјата. Основната форма на брановидната комуникација. Набљудивај тивко и прими ја пораката. Сега ќе го искусиш директно откровението на примарните форми.



Визија 5 - Вибрирачки бранови на надворешното обединување

Ја искусуваш едноста на сите живи форми. Ако луѓето ти изгледаат како од гума, без живот, како пластични кукли, не плаши се. Ова е само обид на егото да го зачува својот одделен идентитет. Допушти си да ја почувствуваш Едно-ста на се'. Растопи се во светот околу тебе. Не се плаши. Уживај во танцот на куклите. Тие се креирани од твојот ум. Дозволи си да се опуштиш и почувствувај ја екстатичната енергија/вибрација којашто пулсира низ тебе. Уживај во чувството на едност со целиот живот. Светлечкиот одблесок е рефлексија на твојата свест. Тоа е еден аспект на твојата божествена природа. Немој да се приврзувш за твоето старо "јас". Не се обеспокојувај од новите и чудни чувства коишто ги имаш. Ако се приврзеш за своето старо "јас" ке отидеш во нова рунда на играта за егзистенција. Имај понизна доверба и остани без страв. Ќе се растопиш во срцето на благословениот Ratnasambhava, во прстенот на виножитото, и ќе достигнеш ослободување.




Визија 6

Сега си сведок на магичниот танц на формите. Екстатични калеидоскопски шеми експлодираат околу тебе. Сите можни форми се појавуваат пред твоите очи. Циркус пред очите. Постојана игра на елементи - земја, вода, воздух, оган, во варирачки форми и манифестации, те заслепуваат со нивната комплексност и разноликост. Опушти се и уживај во интензивниот тек. Не се приврзувај за некаква визија или откровение. Пушти се да протече низ тебе. Ако настапат непријатни искуства, пушти ги да протечат. Не се бори со нив. Се доаѓа од внатре. Ова е голема лекција за креативноста и моќта на мозокот, ослободен од научените/врежаните структури. Нека низата од слики и асоцијации те однесе таму каде што ќе те однесе. Медитирај мирно на знењето дека сите овие визии се еманација на твојата свест. На овој начин ќе се здобиеш со знаење (self-knowledge) и ќе се ослободиш.




Визија 7 - МАГИЧНИОТ ТЕАТАР

Се наоѓаш во магичниот театар на херои и демони. Митски суперчовечки фигури. Демони, божици, небески воини, џинови, ангели, бодисатви, џуџиња, ѓаволи, светци, пеколни духови, гоблини, тролови, витези и императори. Богот на танцот. Мудриот стар човек. Божественото дете. Полубогот. Преобразувачот. Чудотворецот. Целиот божествен театар на фигури репрезентирајки ги највисоките дофати на човечкото знаење. Не се плаши од нив. Тие се во тебе. Твојот креативен интелект е главниот магионичар на сите нив. Препознај ги фигурите како аспект на самиот тебе. Целата фантастична комедија се одигрува во тебе. Не "прилепувај" се за формите. Запомни ги учењата и ќе го достигнеш ослободувањето.

Визии полни со гнев

Не си во состојба да ја одржиш перфектната Јасна Светлина на првото бардо или мирните визии на второто бардо. Сега влегуваш во кошмарите на второто. Препознај ги. Тоа се твои мисли во форма на слика или звук. Тоа се продукти на твојот ум. Наговестуваат дека си блиску до ослободувањето. Не им се плаши. Никаква штета неможе да се случи од овие халуцинации. Тоа се твои мисли од застрашувачки аспект. Тоа се стари пријатели. Прифати ги. Придружи им се. Соедини се со нив. Изгуби се во нив. Тоа се твои. Што и да гледаш, без разлика колку и да е застрашувачко или чудно запомни дека доаѓа од тебе. Држи се до ова знаење. Ако го разбираш тоа ќе достигнеш ослободување. Ако не ги препознаеш, тортура и казна ќе следува. Но тоа се само одблесоци на твојот интелект. Не се материјални. Празнина неможе да повреди празнина. Ниедна од мирните или гневните визии, демони што пијат крв, чудовишта, машини или ѓаволи, не постојат во реалноста, туку само во твојата глава. Ова ќе го растури твојот страв.


и нешто друго поврзано со свеста...


Кружен модел на свеста

Интересен модел преку кој се објаснува човековиот нервен систем составил психологот Тимоти Лири. Се работи за 8-кружниот модел на свесноста кај кој секој од 8-те круга се наоѓа на повисоко еволутивно ниво од претходниот. Секој од овие центри (мозочиња), според Лири, се активира или стимулира (ако е веќе активен) со одредена техника или супстанца (дрога).

Лири составил модел базиран на латерализација (поделба) на мозочната функција. Првите четири нивоа, за кои тој смета дека се наоѓаат во левиот дел од церебрумот, се однесуваат на преживувањето на организмите на земјата, додека останатите четири, сместени во десниот дел, би се достигнале во некоја идна еволуција на човекот и засега се неактивни кај големо мнозинство од популацијата.

Овие центри или нивоа на свеста може да се поделат во две групи. Првите четири се нарекуваат земски и се веќе активни, додека останатите четири се вонземски и се неактивни кај огромен дел од луѓето. Фасцинантен за мене е податокот што супстанците кои ги стимулираат првите четири центри предизвикуваат тешка зависност кај луѓето, што не е случај со четирите вонземски нивоа на свесност каде што супстанците кои Лири ги става во тесна врска со нивното активирање не предизвикуваат никаква психо-физичка зависност. Или со други зборови, зависност предизвикуваат супстанците кои што делуваат стимулирачки врз центрите кои што се веќе активирани кај луѓето и според мене сосема е непотребна нивната понатамошна употреба. Гледано од еволуциски и прогресивен аспект, се прашувам зошто да се употребува нешто од кое веќе немаме никаква полза?!

Осумте нивоа (центри или мозочиња) низ кои кружи свеста објаснети од Лири се:

The Bio-Survival Circuit се однесува на најраните облици на преживување како и на првото двоење и препознавање на објектите како опасни или сигурни. Ова ниво на свесност за првпат се појавува во најраната еволуциона фаза на големиот мозок и е прво од осумте кое се активира во умот на новороденчето. Според Лири ова ниво се стимулира со opioid дроги. Ова ниво ја претставува еднодимензионалната перцепција: напред и назад (напред, кон храна и се што е препознаено како сигурно и назад, подалеку од опасност). Исто така е наречено и Oral Bio-Survival Circuit од Роберт Антон Вилсон, кое не упатува на оралниот стадиум од човековиот развиток спомнат во Фројдовата психологија.


The Emotional Circuit се однесува на сировата емоција и двоењето во човековото однесување на доминантно и потчинето. Најнапред се појавило кај рбетните животни, а кај луѓето станува активно во моментот на проодување. Ова ниво на свесност Лири го поврзува со алкохол. Ја претставува втората димензија, горе и долу ( горе, дуејќи се и покажувајќи доминација и долу, пикајќи се меѓу нозе и завземајќи потчинета положба). Роберт Антон Винстон ја нарекува и Anal Emotional Territorial Circuit, кое не упатува на аналниот стадиум од човековиот развиток (Фројд).


The Symbolic Circuit се однесува на логика и симболизам. Се формира кога хоминидот започнал да се разликува од останатите примати. Ја претставува третата димензија, лево и десно, која се однесува на развитокот на вешти движења, ракување со предмети, смислување на нови изуми, вршење на пресметки итн. Се нарекува исто така и The Dexterity – Symbolism Circuit. Ова ниво Лири го поврзува со кофеин и кокаин.


The Domestic Circuit го означува социјалното функционирање и пренесување на културата низ времето. За првпат ова ниво се појавува со самиот развиток на племенските заедници. Лири не поврзува никаква дрога со ова ниво на свесност, но многумина претпоставуваат дека е возможно активирање на овој центар со помош на окситоцин и MDMA. Како и да е, ендорфинот и останатите супстанци кои ги произведува телото за време на социјална интеракција, секако дека може да се поврзе со овој стадиум. Недостатокот на познавање на причините за појавување на овие супстанци во телото, како и немањето метод со кој би се стимулирала нивната продукција, веројатно е причината поради која ова ниво на свесност не го поврзува со некоја дрога. Ова ниво се справува со морални и социо-сексуални племенски правила оставени од претходните генерации и е вовед во четвртата димензија – времето. Наречена од Лири и Вилсон, Socio – Sexual Circuit.


The Neurosomatic Circuit се наоѓа во десната страна од мозокот. Тоа е повисоко ниво на свест и е неактивно кај повеќето луѓе. Активирањето на ова нервно коло отвора мултидимензионален простор наместо веќе познатите четири димензии (простор/време). Ќе ни открие нови патеки во истражувањето и осознавањето на вселената. За првпат се појавува во нашево време и е во блиска врска со хедонизам и еротизам. Лири го поврзува активирањето на ова нервно коло со канабис и практикување на тантричка јога, или едноставно со искусување на сензацијата предизвикана од слободен пад.


The Neuroelectric Circuit се однесува на достигнување свесност за самиот себе, апсолутно независна од претходните шаблони длабоко втиснати со активирањето на претходните пет нивоа. Се нарекува и метапрограмирање, абстрактна свесност, како и свесност за програмираниот ум. Ајнштајновата релативистичка интелигенција на свеста препознава, на пример, дека Еуклидовата, Њутновата и Аристотеловата мапа на реалноста се само три од неколкуте билиони возможни програми и модели на искуство. Според Лири, ова нервно коло овозможува телепатска комуникација и е невозможно да се објасни на оние со мозочна активност само на левата страна и тешко е објасниво на оние со активни пет круга на свесност. За првпат се појавува околу 500 година од нашава ера и е во блиска врска со Патот на Свилата. Лири го поврзува ова ниво на свесност со пејоти кактус, ЛСД и псилоцибин (магични печурки).


The Neurogenetic Circuit овозможува пристап до генетската меморија содржана во ДНК. Ова ниво на свеста е поврзано со меморијата од минатите животи, the Akashic Records, колективната несвесност, бесмртноста. За првпат се појавува меѓу Хинду и Суфи сектите во раната фаза од првиот милениум. Се стимулира со ЛСД како и со практикување на раџа јога. Се нарекува исто така и Morphogenetic Circuit.


The Psycho-atomic Circuit овозможува пристап до интергалактичката свест и му овозможува на човекот да делува надвор од концептот за простор и време како и од принудната релативност. Го поставува мозокот во надворешен квантно-комуникационен систем, во минатото споменат од физичари како Bohm, Walker, Sarfatti, Bell и др. Овој центар е возможно да се отклучи со Ketamine, DMT, како и со многу јаки дози на ЛСД. Наречен е исто и The Neuro-Atomic Circuit, The Metaphysiological Circuit или The Non-Local Quantum Circuit.


му благодарам на Jet Set Avenu!

сликите се дела на: baseMan, Roberto Venosa, Alex Grey и Maura Holden.







Bookmark and Share


edit post
The paradox of our time in history is that we have taller buildings but shorter tempers, wider freeways, but narrower viewpoints. We spend more, but have less, we buy more, but enjoy less. We have bigger houses and smaller families, more conveniences, but less time. We have more degrees but less sense, more knowledge, but less judgment, more experts, yet more problems, more medicine, but less wellness.

We drink too much, smoke too much, spend too recklessly, laugh too little, drive too fast, get too angry, stay up too late, get up too tired, read too little, watch TV too much, and pray too seldom. We have multiplied our possessions, but reduced our values. We talk too much, love too seldom, and hate too often.

We've learned how to make a living, but not a life. We've added years to life not life to years. We've been all the way to the moon and back, but have trouble crossing the street to meet a new neighbor. We conquered outer space but not inner space. We've done larger things, but not better things.

We've cleaned up the air, but polluted the soul. We've conquered the atom, but not our prejudice. We write more, but learn less. We plan more, but accomplish less. We've learned to rush, but not to wait. We build more computers to hold more information, to produce more copies than ever, but we communicate less and less.

These are the times of fast foods and slow digestion, big men and small character, steep profits and shallow relationships. These are the days of two incomes but more divorce, fancier houses, but broken homes. These are days of quick trips, disposable diapers, throwaway morality, one night stands, overweight bodies, and pills that do everything from cheer, to quiet, to kill. It is a time when there is much in the showroom window and nothing in the stockroom. A time when technology can bring this letter to you, and a time when you can choose either to share this insight, or to just hit delete.

Remember, spend some time with your loved ones, because they are not going to be around forever. Remember, say a kind word to someone who looks up to you in awe, because that little person soon will grow up and leave your side. Remember, to give a warm hug to the one next to you, because that is the only treasure you can give with your heart and it doesn't cost a cent.

Remember, to say, "I love you" to your partner and your loved ones, but most of all mean it. A kiss and an embrace will mend hurt when it comes from deep inside of you. Remember to hold hands and cherish the moment for someday that person will not be there again. Give time to love, give time to speak, and give time to share the precious thoughts in your mind.

Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.

Live your year!
author UNknown

I got this for New Year and I agree with every single word.
[haPPy HOLYdays]





Bookmark and Share


edit post

Еднаш пред многу години кога уште бев во основно училиште учествував на некој конкурс за идејно решение за борба против сидата. Нацртав нешто и го дополнив со позитивни зборови за заштита на одбележаните. Зедов награда и од тогаш сум Црвен. Секоја година ја носам металната црвена панделка и зборувам дека треба да се посвети поголемо внимание на инфицираните. Пред неколку дена Македонија излезе со извештај дека оваа година има пријавено пет нови случаеви на луѓе кои ја собрале оваа епидемична болест од некаде. Кажаа дека сите се мажи и дека со хомосексуален однос ја закачиле оваа болест. Мене ми беше апсурно повторно вест што застрашува да таргетира одредена група на луѓе и да ги омаловажува. Во нашава држава секогаш треба некој да биде покажен со прст, иако сите добро знаеме дека најлесен начин да се инфицираш е да имаш незаштитен секс. Колку и да е банална оваа тема со кондомите, јас мислам дека треба и хетеросексуално настроените луѓе да знаат дека ова не е болест која може да ја фатат само педерите туку и оние што јадат супа или пијат густи сок.

Додека овде годишно се заразуваат со вирусот пет хомосексуално настроени или три, во Америка (fucking USA) секоја 9½ минута некој нов се заразува. која статистика - да ти свирне главата ако помислиш да одиш таму. Секој од нас потсвесно може да делува на околината во која живее и секој од нас може да биде лидер во освестувањето на луѓето кои уште не знаат како да се заштитат од овој смртоносен вирус.

Како индивидуа:
  • треба да знаеме дали сме/или не сме инфицирани од вирусот;
  • ако сме инфицирани, треба да примаме медицинска терапија и да ги заштитиме другите од инфицирање;
  • треба да се заштитиме самите себе и другите од ХИВ;
  • треба да се едуцираме за ХИВ;
Не би сакал да ги пишувам фактите овде, затоа што ова е мое место за пишува и фактите како такви само загрижуваат. Аспектот кој мене остсекогаш ми одземал внимание е самата свесност како таква кај луѓето. Колку се отворени во односите со луѓето кои се инфецирани, колку се трудат да си ги срушат сопствените бариери, комплекси и фрустрации со се' она што не е блиску до нивните манири и начини на живеење. Ние луѓето знаеме да игнорираме и без да сме свесни за тоа и без да сакаме да сме игнорантни. Не верувам дека има некој кој самиот себе би си кажал дека е игноратор и дискриминатор, а во одредени ситуации се однесува така. Јас лично до сега немам запознаено лице иинфицирано со овој вирус и не би знаел како би се однесувал со него доколку се запознаам. Но живеам со став за себе дека не сум одбивен кон табу темите. Уште од рано утро денес почнав да твитам за поддршка на оваа кампања која од година на година станува се поголема. Неколку од твитовите:
  • STOP AIDS, thank you! I don't care how, I'm not scientist!
  • 28 years 28 millions died - stop AIDS! somehow..

#WorldAidsDays оваа година се одржува по 21 пат. Луѓето во светот на најразличен начин се борат против ширење на оваа епидемија. Донираат сретства на отворени сметки за заштита на деца заболени од вирусот, одржуваат и посетуваат најразлични хуманитарни настани, го шират зборот за подигање на свеста на луѓето, пишуваат текстови, читаат како се чувствуваат луѓето кои живеат со овој вирус, гледаат видеа за превенција од оваа лудорија, волонтираат во организации кои имплементираат едукативни програми.

Како што United Nations Secretary General Ban Ki-moon кажа:

“On World AIDS Day this year, our challenge is clear: we must continue doing what works, but we must also do more, on an urgent basis, to uphold our commitment to reach universal access to HIV prevention, treatment, care and support by 2010”


Не би сакал повеќе да пишувам, и така важноста на овој ден не е само во пишувањето - туку во заштитата, едукацијата и ширењето, не на болеста туку на информациите за заштита од неа. Изгледав едно 200 видео, за да најдам некое кое сакам да го постирам овде - има добри реклами направени од MTV, еден куп приказни на луѓе кои живеат со болеста, реклами на различни организации кои се борат, јас го избрав ова затоа што навистина најзагрозени од оваа болест за мене се децата. да ги заштитиме нив е најважно, во нив е Иднината - јас не сакам да живеам во иднина со сида, во која секој ден 1000 дечиња умираат. Да се бориме против сидата не само на 1 Декември, туку секој ден!
Ги поздравувам сите тие што се вклучија во денешниве кампањи.







Денес кампањaта е многу силна и во неа се вклучија многу влијателните google, Nike, facebook, twitter...
станете и вие дел од поддршката на оваа кампања на:
-facebook -HELP US TURN FACEBOOK (RED) FOR WORLD AIDS DAY
-twitter - HELP US TURN TWITTER (RED) FOR WORLD AIDS DAY
-joinRed - join RED [dot] com

промотивното видео од овогодинешнава кампања




Bookmark and Share


edit post

Тоа е универзалната животна енергија, силата која го произведува и оддржува целиот живот во космосот. Зборот е јапонски и е составен од два збора #REI што значи универзален, безграничен аспект на таа енергија и #KI што значи витална животна сила која тече низ се' што е живо.

Карактеристики на реики енергијата:

  • Реики делува секогаш за доброто на примателот;
Реики никогаш не делува негативно. Со таа енергија никогаш на никого нема да наштетите.
  • Реики не може да се злоупотреби;
Универзалната животна енергија дејствува секогаш на начин својствен единствено на неа. Таа едноставно не може на друг начин. Реики секогаш го поттикнува светлото и љубовта во нас.
  • Реики секогаш делува на решавање на причините на проблемот;
Кога ќе дојде до тоа да исчезнат симптомите на некое заболување после Реики третманот, тоа се случува како последива на тоа што Реики дејствува директно на отстранување на причината поради која настанала болеста, а не само на елиминирање на последиците.
  • Реики делува на сите нивоа;
Бидејќи Универзалната животна енергија доаѓа од највисокото ниво каде е праизворот на целиот живот, та на својот пат до материјалното ниво ги решава сите проблеми на сите нивоа кое се наоѓаат помеѓу. Ги руши сите блокади кои постојат.

Реики секогаш делува целовито. Тоа во себе ги вклучува сите нивоа на постоење. Реики се стреми да ве доведе како целина во рамнотежа и хармонија. Реики давателот служи како канал, и тој не ја дава својата сопствена енергија. И додека служи како канал на реики енергијата помага во хармонизирањето на друго лице, тој воедно и самиот сбеси се јакне и хармонизира. Реики енергијата од друга страна си пронашла пат до областа која е најпотребна. Реики очигледно има многу поголема мудрост од нашата сопствена, затоа што таа знае што, кога и каде му треба на примателот кој ја прима таа енергија.

Особено чувствителните луѓе често пати го доживуваат како љубов. Љубовта секогаш е онаа сила која не води до соединување со целокупната креација каде се знаењето и мудроста, творештвото, блаженството и исполнувањето. Реики ни помага повторно да го пронајдеме патот до таа целина и здравје. Затоа реики е исцелителска метода во најширок поим.

Реики енергијата позитивно делува и на физичкото и на психичкото здравје и при тоа:
  1. Помага кон природното самоисцелување (лечење);
  2. Создава предуслови за лечење на сите болести;
  3. Го витализира духот и телото;
  4. Повторно го воспоставува духовниот баланс;
  5. Дејствува на сите нивоа: телесно, духовно, емоционално и душевно;
  6. Ги урамнотежува телесните енергии;
  7. Ослободува од ментални и духовни блокади и помага во целосно опуштање;
  8. Го чисти телото од наталожените токсини;
  9. Го зголемува имунитетот;
  10. Ги отстранува напнатоста, незаинтересираноста, сомнежот и обесхрабреноста;
  11. Помога да се отфрлат огорченоста, критицизмот, грижата на совеста и животните стравови;
...

(not the same article)
Electromagnetic Energy Work

Reiki is an ancient Japanese healing art which involves the Universal Energy as well as combined energy fields from the practitioner and client. This Universal energy is the very same energy which we breath each day other wise known as our “Life Force”. Internal electrical energy, which sustains and nurtures our entire being and all living things, is constantly moving and changing at cellular level. Consequently, when our energy field is low or blocked, we become more vulnerable to feeling stressful which often results in poor overall health. Prolonged periods of this condition can be destructive to our physical, mental and emotional health. All of these conditions are relieved through energy work.

Reiki energy healing is done for the purpose of clearing and balancing our body’s electrical circuits (the meridians), energy centers (the charkas) and electro-magnetic field (the aura - our energy field). As the energy field becomes more balanced, the body is able to support its own healing process. In turn, the body begins releasing unwanted stress, toxins and disease.

This non-invasive, wholistic therapy benefits all levels of healing from the physical, mental and emotional to spiritual. During a Reiki treatment, the recipient may feel a gentle electrical sensation (tingling) or emanation of heat from the practitioners hands. Proper technique involves the practitioner positioning their hands just above the body to better facilitate the movement of energy. In turn, the recipient’s energy field begins to balance which increases relaxation of the mind and body. This deep state of relaxation enhances the healing process and can be complimentary to any alternative or conventional healing methods. Reiki can be used to reduce pain and stress as well as other various emotional disturbances such as anxiety, fear, and phobia. Reiki not only treats the symptoms but assists the client in addressing the root causes of their illness. Often during a session, the client releases both emotional and physical stresses on the body.

Reiki can help create a heightened sense of intuition and most important, provide a greater understanding of one’s emotional behavior which offers self-control. This awareness often brings inner peace, optimism and a higher self-esteem. However, the greatest gift that Reiki offers is the ability to learn Reiki for your own self correction, balancing and healing.



Bookmark and Share



edit post

На последниот ден од месец Октомври имав прилика да бидам присутен преку live streaming на прославувањето на 10 роденден на lyrikline коe се одржа во Берлин и на која со својата поезија се претстави нашиот поет Никола Маџиров. Како цело настанот беше организиран на највисоко ниво. Беше покриен со twitter профил преку кој комуницираа со твитер заедницата и информираа за редоследот на поетите, исто така имаше отворена chat room (соба за комуникација) каде секој од поетите после читањето имаше прилика да комуницира со луѓето што го следеа настанот преку интернет. имавме можност да поставуваме најразлични прашања на кои добивавме директни одговори од самите автори. Светлината во салонот кај што се одржувањше настанот беше пријатна и изборот на музиката која одеше пред почетокот на настанот и на крајот исто така.

Самиот редослед на авторите компонираше прекрасна мелодија од многу јазици кои стануваа едно со душата на поезијата. Имаше претставување на автори чиј јазик мене ми беше непознат, но во продолжение имав прилика да разговарам со самите автори и да разберам која е содржината на нивната поезија.

На настанот се појави плејада на високо реномирани и познати поети меѓу кои: Nicole Brossard (1943 Québec) – Babangoni wawa Chisale (1981 Malawi) – Elke Erb ( 1938 Deutschland) – Bei Ling (China) – Nikola Madzirov ( 1973 Makedonien) – Thomas Möhlmann (1975 Niederlande) – Remi Raji (1961 Nigeria) – Daniel Samoilovich (1949 Argentinien) – Lutz Seiler (1963 Deutschland).

Никола се претсави со дел од неговите последни напишани дела кои сигурно ќе се појават во неговата најнова збирка поезија. За време на неговото претставување на streaming каналот се појавија многу Македонци кои го поздравија и беа горди дека се дел од еден ваков настан на кој Македонец успеа да не наежи на сите до еден со зборовите и тонот со кој ја интерпретираше неговата поезија. Се подигна духот на сите и коментарите и комплиментите на момент ја засенија другата публика која се обидуваше исто така да даде позитивни коментари на англиски.

Ја поздравувам организацијата на lyrikline.org и се надевам во иднина на многу успешни реализирани настани како овој од нивна страна.
lyrikline.org е платформа на интернет на која е достапна поезија која можете да ја примите преку аудио запис или да ја прочитате на мајчиниот јазик на кој е напишана или пак преку најразличните преводи. Во моментот lyriline.org претставува 600 поети, 5500 поетски дела, 50(!) јазика и 6600 преводи на над 49 јазика.

Една од песните со кои се претстави Никола Маџиров:

ПРЕД ДА СЕ РОДИМЕ


Улиците беа асфалтирани
пред да се родиме и сите
соѕвездија веќе беа формирани.
Лисјата гниеја
до работ на тротоарот.
Среброто црнееше врз
кожата на работниците.
Нечии коски растеа низ
должината на сонот.

Европа се обединуваше
пред да се родиме и косата
на една девојка спокојно
се ширеше врз површината
на морето.


Никола Маџиров е роден 27.05.1973 во Струмица. Објавува поезија, есеи и преводи. За поетската збирка Заклучени во градот (1999) ја добил наградата за дебитантска книга Студентски збор, а за Некаде никаде (1999) наградата Ацо Караманов. Во 2004 година ја објавува збирката собрани песни Во градот, некаде. За поезијата од неговата поетска книга Преместен камен (2007) ја добива европската награда Хуберт Бурда, која се доделува на автори родени во Централна и Источна Европа. Исто така е автор на хаику збирката Асфалт, но небо.Неговата поезија е преведена на осумнаесет јазици и објавувана во избори и антологии во земјава и странство. Координатор е за Македонија на интернационалната поетска мрежа Lyrikline. Според неговата поезија снимени се два краткометражни филмови во Софија и Загреб. Бил учесник на повеќе интернационални поетски фестивали и добитник е на неколку меѓународни признанија и стипендии (KultuKontakt; Internationales Haus der Autoren Graz; LiteraturHause NÖ). Живее и работи како уредник, книжевник и преведувач.

сликите во текстот се дела на Ване Костуранов.
- Portrait of a poet, 2009, 40 x 75 cm, acrylic on canvas
- In between, 2009, 50 x 50 cm, acrylic on canvas



Bookmark and Share


edit post
...my contribution to Blog Action Day ‘09 Climate Change!

You cannot solve a problem with the same thinking that caused the problem.
Albert Einstein
Art is weapon in the hands of the artist. We can take anything as a topic and from that create art work that will be unique and will spread message that can change some levels in our social leaving. A lot of artists try with their works to show their deeper understanding of climate change. Artists through photography, film and video, sound and painting try to present their personal response to the effects of changing weather patterns, disappearing ice, rising sea levels, alterations in biodiversity and the build-up of toxic chemicals in the seemingly pristine landscape of the Arctic.
Through exhibitions and events program, films, books and youth programs it is clear to see how the artists and young people have been effected by the science of climate change. There gonna be questions like "What can artists tell us that we don't know already from a deluge of media reports, TV documentaries, newspapers etc?", "And what practical solutions can artists offer to tackle climate change?" who will try to stop the imaginations, but Climate change is something that give Us different ideas for how we can stop it.
We can use Art to inspire new awareness of, discussion about, and action on environmental issues, with new possibilities for envisioning a sustainable future. Trough art we can learn more about the science of global warming.
"Knowledge does not often inspire action. Feelings like compassion and anger do. Good art generates passion." Stephen Leahy continue “The point is that the artists’ view is invaluable precisely because they are not experts and do not have the authority granted by science. They are only as persuasive as their images. As non-experts, though interested and knowledgeable, they stand in for the view of the everyman. This reflects the nature of urban and natural systems. They transcend boundaries; they transcend borders, disciplines, issues, and expertise. With art, the viewer knows that he has a license to interpret, to critically evaluate the work, that his opinion matters."
Artists are desperately needed to help everyone to understand the impacts of climate change at an emotional level and to inspire action. By creating climate change art our influence can stretch far beyond the boundaries of our personal circle. If others find our work to be moving they will share it with others, until our voice is amplified and our message reaches millions around the world. Unlike the scientist, we artists have the freedom to weave facts, opinions, thoughts, emotion and color all together. We can instill passion and motivate change. That is our palette.

On other blog I find tools who can help every artist to create climate change art:
1. SYMBOLS: How to show climate change when you can’t see it
2. METAPHORS MAKE THINGS STICK:
Give old phrases new meaning
3. WITNESS: How do you help the viewer see what you see?
4. CULTURE CHANGE: What will we lose?
5. HUMAN NATURE: Can you touch a nerve?
6. ACTION: Do something green and record it

This posters are made by Franke James. She is an artist, photographer and writer who think and act Green.


We hope for better future and we start using the solutions like using bicycle for transport, to consume less or to buy ecological products.
Be Efficient—A potentially simpler and even bigger impact can be made by doing more with less. Citizens of many developed countries are profligate wasters of energy, whether by speeding in a gas-guzzling sport-utility vehicle or leaving the lights on when not in a room.Turn off the lights that you don't need and try to eat smart, go Vegetarian.
There are so many things that we can do like human beings that will help our self to leave in a healthy environment, to care about the nature around and have peaceful thoughts.

Climate change is topic of Blog Action Day!
Blog Action Day is an annual event held every October 15 that unites the world’s bloggers in posting about the same issue on the same day with the aim of sparking discussion around an issue of global importance. Blog Action Day 2009 will be one of the largest-ever social change events on the web.
If you want to participate and write something about Climate Change on your site or blog and share the information about this day register your blog and take the action.
You can also follow the team that stand behind this on twitter @blogactionday, and use the hashtag #BAD09 or #bad09 to twit about.
If you are on facebook you can become a fan or join the group





Bookmark and Share


edit post
Related Posts with Thumbnails

facebOOk_ing IN.the bOOkface

videos from dokufest, BYF & future shorts

Loading...